Followers

Tuesday, June 28, 2011

Siapa Aku di Mata Kalian ?

First post aku . Sorry kalau bahasa aku ni terlalu baku dan ya aku saja bakukannya sebab ini 1st post aku dalam blog ni . Terlebih terkurang harap dimaafkan .

Semakin hari aku rasa semakin stress . Aku takot dengan apa yang akan berlaku esok , lusa dan seterusnya . Aku rasa tidak mampu untuk melihat aku pada hari seterusnya . Aku rasa kini aku bagaikan beban kepada semua orang . Hanya melihat kemesraan manusia diluaran sahaja . Mungkin aku perlu melangkah kebelakang, setapak demi setapak . Ya , aku sakit . aku rasa badan aku makin lesu dan tidak bertenaga . Aku tidak tahu pada siapa lagi aku ingin menagih simpati . Aku rasa tidak wajar untuk aku menagih simpati dan bantuan dari kawan - kawan sebab mereka juga masing - masing mempunyai masalah yang tersendiri . Kini , aku mula merasa hina apabila sebaik sahaja melangkah masuk ke dalam kelas baru aku , BM111 3C . Mereka yang berada di dalam kelas tersebut , tiada seorang pun yang berperangai yang seperti aku . Aku selalu memberitahu kepada Rosiana , salah seorang budak dalam kelas itu , aku rasa tidak layak aku berada dalam kelas itu sebab aku ini hanya akan pembawa masalah dan akan menjatuhkan reputasi kelas tersebut sebagai kelas terbaik dalam batch aku .

Rosiana cuba memberitahu kepada aku bahawa aku ini menceriakan dia dan mungkin budak - budak kelas 3C . Juga , dapat menghilang rasa stress mereka tentang prestasi akedemik kelas itu.

Mungkin betul apa yang dikatakan oleh Rosiana itu , tapi sampai bilakah mampu bertahan dalam situasi yang ceria macam itu ? mungkin satu hari nanti , akan dipersalahkan atas perbuatan aku sendiri . Dan ketika , di manakah tempat aku itu mengadu ? Siapa yang mahu menyebelahi aku ? Mungkin ketika itu , aku akan di anggap sampah yang beterbangan dan tidak tahu dimana aku akan mendarat . dan aku tetap tidak berguna . aku mula terasa terpinggir .

Senyuman hanya mimik wajah , bukan perasaan aku yang tersenyum .

:)

No comments:

Post a Comment