Followers

Thursday, November 10, 2011

Ternyata Bukan Salahmu


Melihat mu dari jauh , aku berdiri terpaku terpana , pabila aku melihat kau bersama dia . walaupun aku adalah seorang lelaki , tidak mungkin aku dapat menanggung hati ini yang tercalar kerana perbuatan kamu . aku setia dengan kamu , tetapi kenapa buat aku begini ? apa salah aku kepadamu ? aku sayang kamu , setiap hari aku sayang kamu . tak pernah aku melupakan kamu ? Dulu , kau berjanji padaku , akulah yang bertakhta dia hatimu . tapi mengapa kini kau mudah lupakan aku ? Mungkin dulu aku berkasar dengan kamu , tapi bukan kerana aku benci , tetapi aku sayang , aku ingin menjaga kamu . Sarah , sampai hatimu .

Farid terasa sebak melihat kekasihnya , Sarah , bersama sama dengan lelaki lain . Farid kesal pabila Sarah berubah hati . Mereka berselisih . Tetapi , hancurnya hati Farid , Sarah , sedikit pun tidak menoleh melihatnya . Siapa yang tidak sedih jika dilakukan sedemikian ? Sarah terus berjalan tanpa menoleh kearahnya . Berjalan dan terus berjalan bersama lelaki itu , dan semakin lama semakin jauh . Sarah berubah dengan tiba tiba . tapi , Farid cuba mengekori Sarah .

Pabila , melihat Sarah keseorangan , Farid cuba memanggil . memekik mekik Farid cuba memanggilnya , tetapi sekali pun Sarah tidak menyahut panggilan Farid . Luluh hati Farid , Sarah seperti memekakkan telinga dan membutakan matanya .

Farid tertanya tanya apakah salahnya . Keesokkan , Farid , terus mengekori Sarah . Farid tidak terlepas pandangannya pada Sarah . Tiba tiba , Farid terperasan sesuatu . Sarah masih memakai gelang yang dia berikan dahulu . Terfikir sejenak bahawa Sarah masih teringat akannya . Tetapi , menjadi persoalannya , mengapa , Sarah tidak mengendahkannya ?
Setiap hari , Farid akan mengekorinya . Tetapi , pada suatu hari , Sarah pergi ke suatu tempat yang menjadi tanda tanya kepadanya . Sarah mula menitis air matanya . Farid terus menjadi hairan . Mengapa Sarah menangis ? Pertanyaan Farid itu membuatnya ingin tahu . Farid terus mengekori Sarah . Farid mula terdiam apabila Sarah berhenti disuatu tempat itu . Melihat Sarah merintih rintih ditempat itu . Farid mula mengerti . Setiap apa yang hatinya menuduh Sarah ternyata salah . Farid tahu , Sarah , menangis dipusaranya . Farid mengerti . tempatnya bukan disini lagi .Terlihat , Sarah memegang surat yang pernah diberi oleh Farid .
"Sarah , sekiranya sayang membaca surat ini , bermakna , Abang telah pergi jauh dari sayang . Bukan niat abang untuk meninggalkan sayang , tetapi , masa abang telah tiba . Tetapi , ketahuilah sayangku , pemergian abang ini , bukanlah bermakna cinta kita itu juga harus berakhir . Teruskanlah hidupmu tanpa abang disisimu . Abang Sayang kamu . Jangan pernah lupakan abang walaupun sayang ada pengganti abang . Halalkan makan minum abang dan abang juga begitu pada sayang . Abang halalkan . Saranghaeyo :) "

Dari tunangmu yang tersayang.. Farid Afif
Setitik demi setitik , airmata Sarah menitis membasahi surat dari tunangnya itu . Kini , terjawab persoalan Farid . Farid redha Sarah bahagia bersama kekasih barunya itu . Farid kembali tenang dan tersenyum melihat Sarah . Mungkin ini kali terakhir Farid , dapat melihat Sarah .
Sarah , abang mengerti . biarlah kita terpisah sebegini . Namun , abang tahu dan selalu tahu bahawa Sarah sentiasa menyayangi abang . Terima kasih . Abang pergi dulu ek ? :)Walaupun Sarah tidak dapat lagi melihat Farid , tetapi Farid yakin , dia mendengar semua kata kata dari Farid .

"Abang pergi dulu , Sarah jaga diri , doakan abang.... "

" Assalamualaikum.. :') "

8 comments:

  1. (':
    hi, thanks for the advice yesterday..
    here some credit for you han kei (:
    http://thenotebook28.blogspot.com/2011/11/in-100-year-you-can-only-face-day-at.html

    ReplyDelete
  2. yeah, dah agak dah. biasa biasa ja kn ? haha. writer dah hilang idea ni :D

    ReplyDelete
  3. ok....tapi hari nyh tak berjaya menitiskan air mata

    ReplyDelete
  4. ok2. haha. yea, i mmg admit entry tak best :)

    ReplyDelete
  5. dun give up..cpat2 cri idea..hak3..
    btw..cba try tkar yg endingnya happy..^^

    ReplyDelete