Followers

Monday, November 7, 2011

Maafkan Fey

Disaat kau pergi berjalan meninggalkanku , aku mula terasa tidak berdaya lagi untuk meneruskan kehidupanku seperti biasa . Melihat kau bahagia bersama orang lain , mungkin aku perlu turut bahagia .

Khairil , seorang photographer yang agak ternama dikalangan pihak media . selalu dikagumi skill dia yang ada . Hidupnya agak busy dengan kerja kerjanya . Sedang dia sibuk melakukan photoshoot , tiba tiba dia terpandang seorang perempuan yang dia kenal . Lalu dia memanggil , "Fey ! Fey !" . Perempuan itu tiba tiba terhenti dan melihat ke arah Khairil . Benarlah bahawa perempuan yang dipanggil itu Fey . Khairil berhenti seketika kerjanya itu , dan pergi ke arah Fey .

Khairil : "Hai , ingat lagi tak ? Khairil , takkan tak ingat kot ?"

Fey : "Oh, hai Khairil , lama tak jumpa , so , sekarang buat apa ?"

Khairil : "ni haa (sambil menunjukkn kameranya itu) . I sekarang ni photographer ."

Fey : "Ohh . so , kira you pandailah tangkap gambar ni ? Kalau you tangkap gambar I boleh ? hehe"

Khairil : "Boleh saja . Okay , you nak tak jadi model I ? I boleh jadikan you famous kalau you nak ."

Fey : "Alar , seganlahh . I bukan cantik pun ."

Khairil : "Siapa cakap ? You cantik lahh . ada iras iras macam artis tu , entah apa namanya , lupa pulak . erkk.. Intan Ladyana kott ? haha"

Fey : "ishh , merepek je ."

Khairil : "Okay , macam ni . you try dulu , kalau you rasa macam tak best , I tak paksa you . okay ?"

Fey : "kalau you cakap macam tu , okay lahh :) "

Sejak dari itu , Fey mula ikut Khairil melakukan photoshoot . Semakin lama , Fey mula menempah nama dikalangan model model yang lain . Banyak syarikat media tertarik dengan Fey yang menawan itu . Fey mula aktif dalam kegiatan semua ini .
Tetapi , perubahan kerjaya Fey yang semakin famous itu , membuatkan dia mula jauh dengan Khairil . Sejak berkerjaya , boleh dikatakan , sudah lama Fey tidak berjumpa dengan Khairil . seolah olah Khairil itu tidak wujud lagi baginya .

Sedang Khairil berjalan di shopping complex , tiba tiba , terlihat Fey dengan seorang jejaka berjalan berpimpin tangan . Mereka berselisih , tapi Fey , memandang seolah olah tidak kenal akan Khairil . hampa rasa Khairil bila Fey layan dia sebegitu . Khairil cuba hubungi Fey , tetapi tetap tidak dilayan oleh Fey . Pada suatu hari , Khairil dikejutkan kemalangan yang terjadi kepada Fey . Mujurlah Fey tidak apa apa , kecuali , tidak dapat lagi melihat seperti biasa . matanya buat akibat daripada kecelakaan jalan raya itu . Pihak syarikat mula tidak menhiraukan keadaan Fey dan mereka membatalkan kontrak yang dibuat olehnya . Malah , jejaka yang selalu menemaninya pun , menyepikan diri .

Apabila Khairil mendapat tahu keadaan Fey , hatinya terasa sebak memikirkan keadaan yang menimpa Fey . Setiap hari Khairil menjenguk Fey di hospital , cuma Fey sahaja yang tidak tahu .
Tidak lama kemudian , seorang doktor ingin memulakan pembedahan ke atas matanya itu . Oleh kerana Fey teringin untuk pulih seperti sediakala , tanpa ragu ragu , Fey bersetuju untuk melalukan pembedahan tersebut . Setelah beberapa hari , Doktor cuba membuka balutan dimatanya itu . Dengan perlahan lahan Fey cuba membuka matanya walaupun terasa sedikit pedih . sesudah Fey dapat melihat seperti biasa , terlihat banyak bunga dikelilingnya , dan setipa bunga itu mempunyai ucapan "Semoga cepat sembuh , dari Khairil" .
berlinangan airmata Fey membaca kad kad tersebut . Dia terus cuba menhubungi Khairil tetapi tidak dapat . tetapi satu kad yang berlainan ayatnya ,
"Fey , I Sayangkan You lebih daripada diri I . Jangan Lupakan I lagi . okay ? Semoga cepat sembuh "

Yang menyayangimu ,
Khairil
beberapa hari kemudian , Fey dibenarkan keluar dari hospital . Fey terus menuju ke rumah Khairil dan pejabatnya tetapi tidak juga bertemu . Hampir semua tempat Fey cuba mencari Khairil . Fey rehat sekejap di taman dimana tempat yang mula mula Fey kenal Khairil dahulu . Tiba tiba terlihat seseorang berjaket lintas didepannya lalu Fey menangis . Rupa rupanya , lelaki itu adalah Khairil . tetapi , dia sekarang berjalan perlu mengunakan tongkat dan cermin mata hitam . Dan baru dia sedar yang selama ini , Fey melihat menggunakkan 2 mata Khairil . betapa sedihnya Fey rasakan . Khairil hanya teruskan berjalan . Berjalan tanpa arah . tidak terkata dan tak terdaya Fey untuk berkata kata .

Fey : "Khairil.....maafkan Fey..maafkan Fey.. ;'( "

22 comments:

  1. cite yg bgus..truskn lgi mnulis..cayok2..huhu

    ReplyDelete
  2. atiey : Thanks :)

    feyra : sedih la gak :)

    rynie : a'ha. kesian Khairil. heeee

    ReplyDelete
  3. fey bukan lupa diri. die just tak tahu, sebab khairil tak pernah bgtahu die suke fey, tak gitu???

    salah khairil tuh jugakkk.

    ReplyDelete
  4. hahahahaha. marah pulak. heee. yelah, mungkin sbb khairil tu tgk dia ada org laen.

    ReplyDelete
  5. aku menangis lagi weh...aku kalau orang sayang aku insya-allah tak pandang lain dah,,haha,,hargailah orang yang sayangkan kita lebih dari kita sayang dia...

    ReplyDelete
  6. :) a little bit sad story n ending,,auww <3

    ReplyDelete
  7. Thanks smua :D
    hehe . terharu ~ :)

    ReplyDelete
  8. Nais.Keep on writing ya.Kamu ada potensi untuk menjadi seorang penulis yang berbakat. :)

    ReplyDelete
  9. Ouchh mcm crita Korea -Stairway To Heaven je..hehe Nice story ! Tacing niii...:-D

    ReplyDelete
  10. hee.. bestnya cerita ni.. mcm nak ngis pon ada .. hehee :)

    ReplyDelete
  11. hehe. sorry la. entry ni ada amek sikit2 jalan creta tu. but, tak niat pn nk copy dr creta tu :)

    ReplyDelete