Followers

Thursday, August 4, 2011

Ramadhan Ul Mubarak

Ramadhan , bulan yg mewajibkan umat Islam utk berpuasa . Tetapi , bukan bermakna kita harus tinggal Solat . aku cakap ni sebab ramai yang buat macam tu. Kadang2, diorang ni , Solat yang wajib xbuat , Terawih punyala semangat . Macam yang sunat pulak yang wajib , yang wajib pulak sunat . Cubala renung2 kan balik apa yang anda telah buat untuk bulan Ramadhan yang mulia ini .

Seperti biasa , 1st day puasa , semua orang akan letih sebab badan tiba2 mengunakan tenaga tanpa makan dan minum . Macam haritu , lagila terasa sebab 1st puasa hari isnin pulak . HAHA . tapi xpe , tu barula dugaan namanya kan ? Tapi , aku xterasa sangat sebab aku ni dah biasa . cuma , kesian kat budak2 sekolah tu . Tapi ada gak orang yang ponteng puasa . kalau yang budak2 tu , tak kisah la . ini yang tua2 pulak . teruk !

Hari kedua puasa , aku bukak puasa dgn kawan2 kelas aku . Actually kami plan nak bukak kat UO . tapi last minit tukar plan , kami pergi The Curve . kami pergi dua buah kereta , kereta Zaf and lagi satu kereta Hana . sampai situ , kami jalan2 dulu . pusing2 dalam Curve tu dlu . But , tetiba Din decided nak tgk Movie . semua p beli tiket dulu , masa tu dalam pukul 6.15p.m dah. Kami dah beli tiket Captain America utk 7 orang . Then , kami terus cari tempat makan . kami decided makan kat Waroeng Penyet . dah order macam2 dah masa tu , duk sembang2 kejap , tiba2 Nora Danish and sorang laki duduk meja depan aku . haha . untungla kan ? :D
kawan2 aku ni gedik2 nak p tgkap gmbar ngan dia , tapi malu lebih . haha. :D

Actually , ni semua terpaksa senyum . HAHA


*Sara*Zana*Hana*Zaf *Me*Zul*
sebenarnya , semua HAPPY. kan ? :)

dah siap2 bergmbar , tapi sebenarnya , diorang ni nak tgkap ngan Nora Danish , tak dapat , ngan classmate pun jadi lah . haha . Sedih bukan ? :D
Lepas abis makan , keluar je , Zaf bagitau , Hazama dan Yazer ada kat satu meja tu . haha . lalu aku nyanyi , tanya sama pokok , apa sebab goyang , jawab angin yang goncang , terbang burung terbang , patah sayap hidunya , seandainya rebah kau masih ada . ngeeee . Pastu kami gerak g tgk wayang terus . Captain America tu , best la gak. aku bagi 4/5 . yang tak bestnya , aku tgk dalam keadaan menggeletar sebab sejuk . haha :D
Abis je, kami terus pulang sbb dah lambat :) Hari yang hebat. :)


Otw nak p tmpat parking :')

Tambah satu cerita , actually aku dah hilang kawan baik :( sebab apa , aku taknak cerita lagi . aku teringat balik sebab ada satu Filem lakonan Shaheizy Sam ( AM ) dan Syafie Naswip ( AD ) . Actually, dia guna nama aku dan kawan aku tu . aku Ad , dia Am . Filem tu cerita yang diorang akan gaduh . haish . Entahla siapa buat cerita ini . btw , kawan AD dalam cerita tu , nama Razak , yang tu pulak nama bapak aku , tak pelik ke ? haha .

Berlatarkan bandar metropolitan Kuala Lumpur, SONGLAP mengikuti kisah dua adik-beradik – AM (Shaheizy Sam) dan AD (Syafie Naswip) yang melibatkan diri dalam sindiket penjualan bayi yang diuruskan oleh seorang wanita bergelar MAMA.

Kehidupan dua adik-beradik ini jauh berbeza; AM mengambil kesempatan dengan menggunakan business MAMA sebagai jalan pintas mendapatkan wang untuk kegiatan judinya, sementara AD mengimpikan kehidupan yang lebih baik dengan menyertai pertandingan tarian B-Boy.

AD mula menyedari impiannya mungkin tidak tercapai setelah kehilangan kawan karibnya RAZAK kepada kancah dadah dan melihat dengan matanya sendiri nasib gadis-gadis muda yang dijual kepada sindiket pemerdagangan manusia.

Apabila adik RAZAK, HAWA (Sara Ali), yang sedang hamil terjebak dengan sindiket ini, AD tidak boleh menutup mata kepada situasi ini lagi dan terpaksa berlumba dengan masa untuk menyelamatkan HAWA tanpa menyedari bapa Hawa, PAK DIN juga sedang mencari anaknya yang telah hilang. Akan tetapi, niat baik AD untuk menolong HAWA telah menggoyahkan hubungannya dengan AM, dan pergelutan mereka akhirnya mencecah tebing maut.

Berdepan dengan godaan dan pengkhianatan, dan dihambat samseng ganas di jalanraya, siapakah yang akan menang dalam pertaruhan nyawa antara dua saudara ini?


Starring : Shaheizy Sam, Syafie Naswip dan Sara Ali
Directed by : Effendee Mazlan dan Fariza Azlina Isahak
Written by : Fariza Azlina Isahak
Screenplay by : Fariza Azlina Isahak
Website : http://www.songlapmovie.com

No comments:

Post a Comment